fredag 4 mars 2016

Om ett sönderfallande Sverige

När jag var i Sofia Bulgarien i veckan såg jag ett hus som fick mig att tänka på Sverige. Huset hade en gång varit vackert och ståtligt och bebott av människor som levde sina liv där, tryggt och säkert. Antagligen lyckliga över sitt fina hus.

Man kunde genom att se på huset se att det en gång varit mycket vackert och ståtligt men nu höll på att ruttna inifrån då alla fönster var borta. Idag är det mögel och fåglar som bor där och huset går mot oundviklig entropi.


Jag bodde också i ett land tidigare som jag var stolt över och dessutom svor att försvara med mitt liv den dag jag svor soldateden för många åren. Då handlade om att försvara Sverige, vårt statsskick och vår demokrati mot yttre hot. 

Vad är Sverige idag? Är det värt att försvara? Vem är fienden? Ja, inte är det yttre fiender som förstör Sverige i ett rasande tempo idag. Jag är alltså oförmögen att göra det jag vill, att försvara Sverige mot kaos och sönderfall. Ett minst sagt knepigt förhållande och etiskt dilemma för mig

Ett sånt hus som bilden ovan visar lämnar man om man är klok. Det är varken trevligt eller bra för hälsan att bo kvar.

Just nu lämnar mer svenskar än någonsin Sverige för att söka sig ett bättre liv någon annanstans. Förra året lämnade 51 237 människor Sverige vilket är mer än under de år med missväxt som fick bl.a. Karl-Oskar och Kristina att lämna. Ändå ökar Sveriges befolkning kraftigt. Läs här och här

Sverige har idag den snabbaste fattigdomstillväxten inom EU skrev Peter German i Norrtelje tidning redan i juni 2015. Läs här. Hur är det idag då? Ja, kollapsen är bara månader bort förmodligen.

Sverige har gått från ett av världens rikaste länder till ett av de mest skuldsatta länderna. Hade Sverige varit ett företag så hade konkursen inträffat för länge sedan. Läs här.

Min Facebookvän Stig Malmberg skriver på Facebook:

Vet ni att våra riksdagspolitiker har från 2011 lånat upp 400 miljarder. Det har man gjort på 1825 dagar. Det har 87% av våra 349 riksdagmän gjort. Var och en av dessa riksdagsmän har kostat det svenska folket 721859 kronor varje dag + sin egen lön. Så mycket har ingen svensk kriminell person lyckats stjäla av någon hittills. Vem är mest kriminell, de som sitter i fängelse eller de som sitter i Riksdagen?

Läs också vad Patrik Engellau skriver om en fullständigt urspårad myndighet, som arbetar enligt principen "löpande räkning", Migrationsverket, här.

De med ekonomiska möjligheter, bra utbildning och drivkraft och innovationsförmåga har lämnat och fortsätter att lämna. Kvar blir de svenskar som inte kan som snart kommer få finna sig vara kontrollerade av det nya herrefolket. Vi är alltså inte längre herrar i vårt eget land och snart en minoritet som får finna oss att i bästa fall få leva i reservat. 

Min Facebookvän Jan Malmsten skriver så här om detta:

Det nya herrefolket.

Ingen kommer undan Islam och ingen kommer undan att betraktas som otrogen av de trogna. Och som otrogen, enligt Koranen och muslimsk värdegrund, är vi av mindre värde som människor. 

Ja, värdet kan till och med vara så lågt att vi inte förtjänar att leva. Får vi ändå förmånen av att andas vidare så blir det som tjänare och förslavade åt de trogna. Det är så framtiden ser ut om Sverige fortsätter att islamiseras.

Häromdagen sattes en betydelsefull spik i den svenska kistan. 

Från den 1 mars 2016 (minns detta datum) pådyvlades Sveriges kommuner en lag som tvingar dem att tillhandahålla boende för de invandrande människorna. 

Räkna med att merparten av dem är just av tron de trogna. Den mindre delen anlända, de kristna, tackar Sverige för fristaden. De trogna tackar Allah för att de fått vad de förtjänar.

Att tillhöra de trognas skara är att vara förmer som människa. Det rasism i sin enklaste och råaste form. 

Nu invänder någon att alla muslimer är inte så. Kanske det, men frågan är vilken av Islams riktningar som leder utvecklingen. 

Vad hjälper det att inte "alla är såna" när de våldsförespråkande är de som har initiativet och resten, till synes, tittar på.

Så när regeringen Löfven/Romson (minns dem) fattar beslut om kommunala skyldigheter att ge invandrare förtur till boende, är det att stärka de trognas syn på sig själv som varande förmer och som varande Sveriges nya herrefolk. 

Frågan om asylrätt, uppehållstillstånd och integration är underordnad frågan om att Sverige såväl avdemokratiseras, avkristnas och istället islamiseras. 

Slutfrågan i ett nötskal blir. Hur får vi stopp på Islams framfart i Sverige och hur får vi stopp på dess medlöpare?

En mycket berättigad fråga som Jan ställer. Våldet har idag tagit över Sverige och sjuklövern låter detta ske helt medvetet. Fienden är nu våra egna politiker i riksdagen. Jan kommenterar denna artikel på detta sätt:

Våldet har makten.

Jag talar om Rosengård. Det är oroligt i Malmö. Att det brinner bilar är inte det märkvärdiga. Det gör det lite varstans i Sverige om nätterna. Men när det brinner bilar eller sker upplopp i en No-go-zone som Rosengård syns ett mönster där våldet har makten och samhället genom Räddningstjänst och Polis får anpassa sig.

Någon ringer 112 och rapporterar bilbrand på Ramels väg. Räddningstjänsten rycker ut och stannar upp för att invänta polis för att kunna gå in i området och släcka. Och utifrån polisens perspektiv och erfarenheter räcker det inte med en eller några patruller. Dom får ladda upp med alla resurser som finns tillgängliga för att kravallutrustade gå in och säkra området.

Men Polis och Räddningstjänst brottas inte enbart med kulturdraget av stenkastare. Det finns en egenhet hos dessa människor att hävda rätten till ett brandområde, till att trampa Räddningstjänst och Polis på hälarna. Polisen får visa tänderna rejält för att trycka undan folkmassorna som samlats.

Så här ser landets dryga 50 No-go-zoner ut. Autonoma områden där i första hand muslimsk värdegrund och samhällssyn råder. Enklaver av våld och kriminalitet i det svenska samhället. Mångkulturens baksida om man är på gott humör, eller kanske mångkulturens ansikte för den som är på dåligt och insiktsfullt humör.


Och nu till den politiska delen och ansvaret för utanförskapets bostadsområden. Alltid är det samma tradiga visa av upprepningar. "Vi måste satsa resurser för att människorna där skall komma in i det svenska samhället." Så gör man det och gangsterkulturen kan konstatera att våld, bilbränder och upplopp lönar sig. Det är genom kriminalitet man får vad man vill ha. Våld och förstörelse är med andra ord en samtalsform av människor för att få det man vill ha, nämligen mer, mer och åter mer.

Sverige har blivit ett laglöst land.



Samhällskontraktet med oss medborgare och den politiska adeln är brutet. Varför skall vi fortsätta att betala skatt? Något jag skrivit om här

Den politiska adeln har helt tappat kontrollen över samhällsutvecklingen. Något min bloggranne Tommy Norum skrivit om här.

Samtidigt kommer oroande signaler om att det tredje världskriget står inför dörren.



Min Facebookvän Thomas Green kommenterar denna artikel på detta sätt:

Hela flyktingströmmen har sitt ursprung i USA's krigspolitik. Det började med Afghanistan (2001), därefter Irak (2003), sedan Libyen (2011) och nu Syrien.

De syriska rebellerna inklusive ISIS och Al Nusra har försetts med vapen från USA och Israel. 

Rebellerna finansieras av Saudiarabien och Qatar direkt (de flesta är utländska legosoldater dessutom), och indirekt av NATO-landet Turkiet genom exempelvis köp av stulen olja från ISIS.

Själva ISIS i sig är en ren produkt av det amerikanska Irakkriget och har kunnat växa sig starka i det kaos som följde av USA's härjningar i Irak.

Inte ens tidsaspekten stämmer i ljugandet!

När ryssarna började bomba i oktober förra året var flyktingvågen i full kraft. Den hade delvis skapats av ISIS landerövringar som tvingat folk att fly mot Turkiet. 

Ryssarnas bombningar lyckades istället hejda framfarten och pressa tillbaka rebellerna.

En ren propagandalögn alltså!


Det är USA och NATO själva som är orsaken till hela kaoset i Mellanöstern och följaktligen även flyktingkrisen. Det är dessa som borde stå till svars för hela detta kaos som påverkar oss ända här uppe i norr och ingen annan."

Vilka kontrollerar USA, NATO, EU och FN? Jo, globalisterna.

Politiken, media och startande av krig kontrolleras av globalisterna så som det alltid varit. Svensk media mörkar och censurerar allt om den förödande migrationen då de ägs av globalisterna. 

Kom ihåg att det inte är en flyktingkris vi genomlider. Vi är utsatta för grov organiserad brottslighet där den politiska adeln är medskyldiga. Vi är utsatta för en invasion. Läs här och här.



Invasionsstyrkan kallas fortfarande för "flyktingar" de gånger media väljer att skriva om det. 1984 och den kulturmarxistiska DIKTATUREN är slutligen här som George Orwell skrev om.



Sverige och resten av Europa går under mitt framför ögonen på oss. Allt följer globalistagendan om folkmord på vita i Europa och krossandet av våra demokratier som jag tidigare skrivit om många gånger på min blogg. Läs också här.  



Den politiska adeln är helt medvetna om vad som sker och är beordrade av globalisterna att fortsätta förstörelsen av Sverige. Sannolikt är de väl medvetna om att det inte kommer att bli ett val år 2018 då landet redan har kollapsat då och befinner sig i ett tillstånd av våld, ekonomisk kollaps och inbördeskrigsliknande tillstånd. 

Har du inte börjat preppa och lagra mat, vatten, bensin, batterier och har ett gasolkök/spritkök är det hög tid att göra så nu. 

Jag låter en annan klok Facebookvän kommentera, Ann Degerstedt:

Nej Mikael Hagenbo, det är inte värt att kämpa tills man blir vansinnig för ett land som låter sig våldtas och förnedras. Jag vill inte delta i bruset längre eftersom galenskapen fortsätter oavsett vad jag gör. 

Observera att jag i denna text inte talar om de människor som skriver här på FB i t.ex. gruppen "Vi som vill ha en ansvarsfull invandringspolitik". 

Samtalsgrupper behövs, för att ge tröst och stärka varandra först och främst, för att se att man inte är ensam om att tycka det man gör. Därför behövs samtalet även om om man bara talar med "redan frälsta"! 

Mina möjligheter är starkt begränsade. Mina insikter förändrar inte läget, för tiden är inte mogen. 

Endast verklighetens omutliga konsekvens kommer så småningom att få dessa, som tror de är Gud, att falla ner på knä inför folkets vrede. 

För folket kommer att fara ut i blint raseri den dag de förstår på riktigt att man lekt med vårt land och med Europa. 

När maten inte står på bordet och inte ens den rike kan betala sina utgifter, när våldet drabbar dem själva, när orättvisan slår mot alla - först då kommer en möjlighet till förändring, men på bekostnad av vårt land, sådant det var.

- När man kan kalla Folkets demonstration för högerextremistisk...

- När man från JO skickar massproducerade svar på JO-anmälningar mot Mona Sahlin, endast formulerade med Lämnas utan vidare åtgärd, och där ingen motivering ges...De trampar på de modiga människor som faktiskt gör något för att förändra och som söker upprättelse och rättvisa - i demokratins namn...Var är demokratin, JO?...

- När också media samfällt smutskastar vanligt folk som kritiserar regeringens maktmissbruk och vanskötsel av landet, genom att benämna dem med diverse hatord för att dessa deltagit i en protest i enlighet med sin demokratiska rättighet att uttrycka kritik...

- När människor hellre tittar på schlagerfestivalen än engagerar sig i invandringsfrågan och vad som är sant/osant i debatten...

- När massan inte vågar gå ut och protestera, trots att de är missnöjda, oroliga, rädda och besvikna på regeringen...

- När Tusk i EU nu säger till alla ekonomiska migranter "kom inte hit", men Morgan Johansson replikerar med "Jag skulle nog ha sagt det på ett annat sätt - alla som faktiskt kommer till EU:s gränser har rätt att få sin sak prövad om asyl"...

- När MP om igen säger att "vi ska snart kunna återgå till tidigare policy för invandringen"...

- När jag läser och hör om allt det vansinniga som pågår dag ut och dag in i kulturmarxistisk anda och all den uppenbara desinformation vi bombarderas med...även om en viss tillnyktring i rapporteringen kan märkas ibland, vilket gör allt ännu mer schizofrent...

Ja, hur ska jag då kunna anse att det är värt att kämpa vidare?

Hur? Vem ska vara Jeanne d'Arc? Jag? Du? Min granne? Vem? Offra sig? Hur långt? Är jag feg? 

Samtidigt som den stora massan bara väntar och ser vad som händer? Så låt dem då få se vad som händer. Det är inte första gången i historien. Talesättet gäller fortfarande: För sent ska syndaren vakna.

Inkompetensen är så total och rötan så djup och det finns f n inga som förmår vända detta tillstånd, när majoriteten inte ser, inte hör och inte förstår. 

För vi måste stå eniga om det ska gå. Verkligheten kommer att väcka dem som sover. Obevekligt och grymt.

Tills dess: Jag står för vad jag tror och vet är det riktiga och sanna. 

Var och en som vill se det uppenbara i att något är fel och att man nu spottar på sunt förnuft och väl beprövade livsregler som visat sig fungera väl, kan också ta ställning. 

De som inte vill det kan vi aldrig tvinga, bara peka på det uppenbara och invänta att verkligheten gör entré.

Just nu kan jag bara stå vid sidan om och titta på när förfallet pågår. Jag åser det som sker med förakt, sorg och vrede. 

Tyvärr. 

Nej, jag mår inte bra, men jag mår bättre än att tala till dem med döva öron och som lider av pk-sjukan.

Något positivt i eländet? 

T.o.m. Janne Josefsson i Uppdrag Granskning, har nu valt att mer direkt peka på verkligheten när det gäller vår regering och invandringspolitiken. 

Lyssna även på Janne Josefsson här:




Ja Ann, Thomas och Jan. Hur skall detta sluta? Kanske bättre att dö snabbt än att bli gammal och vanvårdad i Sverige. Kanske är det enda man kan hoppas på att huset rasar in över en och att döden blir omedelbar.

Men vi har alla ett val. Vi är några som försöker rädda det som är kvar av Sverige trots förfallet. Därför bloggar jag. Därför lägger jag mig inte ned och låter mig tystas. Jag vill avslöja godhetshyckleriet som Dick Erixon skriver om här på sin blogg. Läs också vad Bertil Torekull skriver på Lars Berns blogg om miljöpartiet som godhetens tyranner här.

I denna mörka verklighet som många inte ens ser eller förstår vill jag gärna dela något som en person som heter Stefan Jacobsson, generalsekreterare i Alliance for Peace and Freedom (APF) och skribent i bloggen Nyanserat.nu skrev på Facebook:

Sverige är fantastiskt! Svenskarna är fantastiska! Genom århundraden, genom årtusende har vi utvecklat vår kultur och våra traditioner.

Från tusenåriga hällristningar och rösen, till runstenar och flera hundra år gamla kyrkor. Från skogarna i norr till fälten i söder. Längs med kusterna och upp i bergen. Vår fantastiska natur.

Vårt folk, så vackert. Godhet, vänlighet och ärlighet. Svenskarnas karaktär, att göra rätt för sig, att vara man för sitt ord.

Detta är Sverige och svenskarna. Detta är vårt land. Det har givits till oss att förvalta från våra förfäder och det är vår plikt att överlämna det till våra barn. Vi har ett stort ansvar. Ett ansvar allt för många har glömt bort.

Vi luras att tro att vi gör rätt när vi öppnar våra gränser på vid gavel, när vi låter främmande folk ta över vårt land. Man utnyttjar vår godhet och vår tro på ärlighet.

Då och då gäller det att stanna upp, att reflektera över tillståndet i vårt land. Det här är en sådan tid. Sverige är i fara, svenskarna är i fara. Dina barn är i absolut största fara! Det är nu vi måste ge upp vår egen bekvämlighet, då vi måste övervinna vår rädsla och dra bort skygglapparna!

Sverige blöder och ropar efter hjälp. Frågan är kommer du till undsättning eller kommer du låta vårt land, vår historia och vår framtid att förblöda till döds?

Jag har gjort mitt val. Jag kämpar för Sverige!



Att inte göra någonting alls. Att låta sig tystas, ja det är att spela makteliten i händerna. Då har man helt resignerat. Fråga dig själv, vad kan just DU göra för det som är kvar av Sverige? Och för dina barn och barn-barn. 

Min Facebookvän Niklas Åkerstedt skriver:

Önskar ibland att jag kunde somna om, bli naivt ovetande om allt som händer. 

Se omvärlden med den sovandes ögon. 

Lugnt konstaterande att MIN värld ser ut som vanligt.

I det välmående samhället jag bor i går livet sin gilla gång och det enda störningsmomentet är den relativt harmlöse tiggaren utanför den lokala ICA-butiken. 

Barnen går trygga här, vi vuxna jobbar och pysslar om vårt liv. Dags att serva bilen, nytt snabbare internet och planering av fredagsmyset. Ekonomin funkar bra och vi har mycket kärlek inom familjen. VAD FINNS DET ATT KLAGA PÅ??

Tja om jag tillåter mig att höja blicken något, vad ser och hör jag då?

Min käresta blev nyligen antastad av ett "ensamkommande flyktingbarn" mitt på dagen i centrala Eskilstuna. Allt gick dock bra!

En bekant rapporterade om minst 3 större slagsmål under hans väg gnm stan i lördags natt. Hade samtal med några av stadens väktare som rapporterade om hur fort våldet eskalerat i stan.

En kvinnlig "civilare" blev nyligen hårt biten i vaden av en kvinnlig snattare som de tvingats lägga till marken och handfängsla. etc etc.

På riksnivå har jag redan tappat räkningen över antal mord, våldtäkter etc. 

Vänner i Holland och England vittnar om samma utveckling där (dock har de nått ännu "längre" i den tragiska utvecklingen).

Nu kan jag tyvärr inte somna om, jag kan inte ens blunda...

Jag inser någonstans att vi behöver bli mera "osvenska" i vårt förhållningssätt. 

Vi kan tyvärr inte lite på att våra folkvalda gör det som är bäst för folket. Vi kan heller inte lita på media som målar upp de bilder som etablissemanget vill att vi ska se och fatta våra beslut efter. 

Vi kan inte ens lita på att POLISEN, de hårt arbetande kvinnor och män som offrar såå mycket av sitt för att vi ska känna oss trygga, kan skydda oss. vi kan inte räkna med att vår välfärd består, eller att våra pensionspengar finns kvar.

Det här är en helt ny situation vi har hamnat i och vi kan och får inte somna om, eller ens slumra till. 
Vi behöver agera på individnivå, vi behöver rannsaka oss själva, hur vill vi att vårt land ska se ut och kännas för oss och för våra efterkommande. 

Vi måste inse att ansvaret är vårt och att om vi väntar för länge så är Sverige som vi minns det förlorat för alltid.

Vi behöver också agera på gruppnivå och på alla nivåer ända upp till riksnivå! Vi behöver ENGAGERA OSS och ORGANISERA OSS!


ALLA NI SOM OAVSETT ETNISK BAKGRUND, ÄLSKAR SVERIGE OCH DET VI TIDIGARE STÅTT FÖR, SNÄLLA VAKNA OCH VÄCK ALLA NI KAN!!!!

Läs slutligen vad Emma Klara skriver här och reflektera. Tystnadens tid är förbi.

1 kommentar:

  1. Så länge som det finns Liv i Oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna - så finns det hopp.

    Om mitt hopp på min blogg under rubriken: ”LUFT ATT ANDAS OCH SUVERÄNA PENGAR ATT BRUKA FINNS DET I ÖVERFLÖD AV !”

    SvaraRadera